TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Nemzetközi projektek


OECD CERI Kreativitás és Kritikai Gondolkodás Fejlődésének Mérése Projekt

A projekt célja egy olyan formatív értékelési eszköz kidolgozása, ami segíti a pedagógusokat a diákok kreativitásának és kritikai gondolkodásának fejlesztésében, és lehetőség szerint keretet adhat a diákok önértékelésének is.Az eszköz össze lesz kapcsolva olyan ajánlott pedagógiai gyakorlatokkal és feladatokkal, amik lehetőséget adnak a diákoknak, hogy bemutassák képességeik fejlettségét, és ezek fejlődését.

Magyarországon a T-Tudok a 2015/2016-os tanévben végzett mérést 15 iskolában, összesen 18 kísérleti, és 22 kontroll osztályban, 3., 7., és 10. évfolyamon.




Leonardo TOI - Common goals Common ways

  A projekt három külföldi (Euro Training Centre, München, Németország; Train’d Up, Stirling, Skócia, valamint a Pedagógiai Egyetem, Krakkó Lengyelország), illetve három hazai partner (Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Csepel-sziget Általános- és Szakiskola, Speciális Szakiskola, valamint a T-Tudok) részvételével valósult meg.

 Az Innováció-transzfer pályázattípus lényege, hogy más európai uniós országokban már bevált, jó gyakorlatok magyarországi adaptációját és integrálását segítse elő – olyan tartalmi területeken, amelyek illeszkednek a hazai szakképzés igényeihez, és elősegítik annak megújulását. A projekt során az alábbi elemek adaptálására kerül sor:

Egy német eredetű, pályaorientációt segítő kompetenciamérési rendszer eszköztára, illetve know-how-ja, amelynek kezelői, alkalmazói a szakképzésben dolgozó pedagógusok, célcsoportját pedig azoknak az általános iskoláknak a 7-8. osztályos tanulói alkotják, amelyek az adott szakképzési intézmény vonzáskörzetében találhatók. Az eszköz segítségével a tanulók néhány órás elfoglaltságot követően megtudhatják, hogy mely pályairányok a leginkább megfelelők számukra (Kompetenzfeststellung)




Leonardo Partnership - TRaKSforA

Az ún. Egész életen át tartó tanulás 2013. szeptember és 2015, szeptembere között zajló program keretében létrehozott nemzetközi partnerség célja az innováció és a kreativitás fejlesztése az oktatás és képzés különböző szintjein. A 10 európai intézmény együttműködésére épülő partnerség keretében cégünk egy nemzetközi találkozónak volt a házigazdája 2014. júniusában, valamint 12 tanulmányúton gyűjtött ún. jógyakorlat elemeket a kreatív oktatás témakörében, illetve biztosítottuk a projektpartnerek a hazai bevált kreatív oktatási gyakorlatok megismerését. A projektben feladatunk volt a projekt monitoring is, amelynek esettanulmányok írásával és elégedettségi kérdőívek felvételével, elemzésével teszünk eleget. 




hírek


Kreatív Partnerség a Ludwig Múzeumban

A Ludwig múzeumban Közös ügyeink – Együttműködésen alapuló művészeti projektek címmel egy kiállítás nyílt, ami március 18-ig látogatható ingyenesen. A kiállítás egy négyéves nemzetközi program (CAPP – Collaborative Arts Partnership Programme) eredményeit mutatja be a közönségnek, melynek célja, hogy megismertesse a művészekkel az együttműködésen alapuló művészeti gyakorlatot, és támogasson olyan, különféle közösségek bevonásával megvalósuló projekteket, amelyek hatékony megoldást keresnek egy-egy aktuális társadalmi problémára.

A kiállításon látható a Művészek az osztályteremben projekt is, ahol neves művészek Németh Szilvia (T-Tudok, Kreatív Partnerség) irányításával három hónapig két budapesti iskolában dolgoztak együtt a gyerekkel és a pedagógusokkal. A kiállításon egyaránt láthatóak a projekt eredményei, maga a folyamat és a művészek reflexiói a mai magyar oktatásra. Ajánljuk minden szülőnek és pedagógusnak, akik kíváncsiak rá, mit hoznak ki a művészek a mai magyar iskolából és milyen is az iskola az ő szemüvegükön át.

média-jelenlét


Nem a tehetséggondozást kellene sulykolni

Lannert Judit az Új Egyenlőségben beszélt a magyar közoktatás gondjairól.


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu