A tanulói teljesítményt befolyásoló motívumok és tanulási stratégiák nemzetközi rendszerszintű mérésekben (2014)

Az Oktatási Hivatal megbízásából az ún. Hazai és nemzetközi mérési eredmények feldolgozásán alapuló fejlesztési és oktatáspolitikai célú másodelemzések a TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004 azonosító számú elnevezésű projekt keretében, 2013. novemberétől 2014. május 15-ig tartó kutatásunk arra kereste a választ, hogy milyen összefüggések találhatók a tanulói motiváció és a tanulói teljesítmény között.

A PISA legfrissebb nemzetközi tanulói teljesítménymérése alapján Magyarország teljesítménye elmarad a korábbi évekétől, különösen a matematika terén tapasztalható szignifikáns romlás.  Vajon mennyire tudható be ez a folyamat a magyar tanulók motiválatlanságának? Erre a fő kérdésre és egyéb kutatási kérdésekre is választ ad a kutatás megtalálható zárótanulmánya,A tanulók matematikai teljesítményét befolyásoló motívumok és stratégiák vizsgálata a PISA 2003 és 2012 nemzetközi rendszerszintű mérésekben címmel, amely a Hatások és különbségek című kötetben, itt megtalálható.

vissza  


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: +36 20 263 3107, info@t-tudok.hu